dilluns, 13 de juny del 2011

RIPOLL - SABADELL

.


http://connect.garmin.com/activity/92064277

En la meva intenció de tornar a agafar la forma (o en la opció contrària avorrir definitivament la bici) m'he dissenyat un espectacular recorregut de "baixada", deixant el cotxe a Ripoll i anant a dormir a casa. La intenció era l'endemà pujar per una altra via, però el cansament de la ruta, amb massa ports, camins rurals, asfaltats o no, i alguna que altra pujada sobre sorra (o ciment) al 15% mantingut, amb pics del 18%, em van deixar prou rebentat com per l'endemà quedar-me a casa.

Total, que tinc el cotxe a Ripoll i algun dia l'aniré a buscar.

LA PUTA (volia dir la ruta)
com que baixar per la nacional és una cosa que faria un maripili, he volgut donar varietat a un trajecte de teòrica etapa èpica passant per llocs interessants, així, sobre el mapa (bikemap-ripoll-sabadell) la ruta tancava amb el pas per Gallifa i St Llorenç Savall, però no hi va haver collons, cansat i poc alimentat, a St Feliu de Codines, després de la pujada infernal de Sant Martí de Centelles (veure fotos, 13% de mitjana i pics del 18%, sobre terra) i amb el vespre caient-me a sobre, amén d'un canell adolorit, decideixo tancar per Caldes i Sentmenat, fent igualment més de 3000m de desnivell acumulat.

Els tops de la jornada són Coll de Canes de sortida, pas per Olot (amb opció no feta de strada bianca pel carrilet fins a la Vall de'n Bas). Coll de Condreu, baixar a Rupit i agafar el rural que baixa a Sau, encimentat, dur i trencat, pas per La Riba i la presa, i pujada a Sant Romà de Sau, per agafar el rural asfaltat que duu a Malafogassa, i d'allà a Bojons i La Cantina, pujar la Fullaca i tombar a Seva, pujar i baixa El Muntanyà (cara suau) i un cop a Aiguafreda anar a buscar la estació de St Martí de Centelles i prendre la pista forestal asfaltada que ens duu a la carretera de Safaja.

Molt molt molt recomanable. amb un canell com déu mana hauria estat perfecte.

Nota divertida del dia: A Rupit em trobo uns ciclistes de carretera que no saben si tirar cap a Sau per la pista o no... clar, "és que amb aquestes bicis no sabem si hi passarem"

El ciclisme de carretera dels 90 tan sols contempla asfalt i roda de 700x20. El ciclisme de carretera modern ho contempla tot.

please come and see some videos:



Rupit: el poble més antic del món, perquè Adam i Eva ja hi cagaven, arrupits!