dijous, 15 de novembre del 2012

LA FALCONADA 2012

.
TORNADA ALS ORIGENS,
BICICLETA DE CICLOCRÒS I AGUANTAR COM ES PUGUI

resultats falconada
web falconada
garmin falconada
fotos falconada



S'aguantava, tot i que les prediccions éren de pluja i el dia anterior havia estat dale que te pego, s'aguantava, i ho vèiem clar, però no, justa les 8 del matí començava la Falconada. 800 i pico tios (i algunes senyoretes) prenien la sortida en el mateix moment que, acompassada amb el petard de sortida, una tromba d'aigua queia damunt dels nostres caps.

Sortida per les pistes d'atletisme en direcció a Torre Romeu, asfaltat i a fondo per agafar posicions davanteres, a dalt al carrer Sau entrem a la terra. De cop fang, sorra, aigua per tot el còs, un esprint inicial d'uns 3 km de durada i arribats a Can Alsina ritme i posicions establertes i tots rodant. Em trobo acompanyat de gent coneguda i ritmes semblants. En Chino (Germán Nagy), l'Ibars i en Bernat Costa rodaràn tota la cursa a la meva altura, lògicament amb les diferències habituals: La baixada és per ells, la pujada és per a mí, si el camí ho permet. Em trobo al Pep Tatché i a l'Enric Aguilar, clàssics de venir-nos a veure com passem, ja esperava veure'ls i no han fallat.

Desemboquem al camí de Guanta després de sobreviure als caminets enfangats de Pedrasanta i Sentmenat, i enlloc de fer la pista ens porten per una trialera de pujada que em faré tota a peu. Un cop arribats a Guanta ens toca la paret que el mateix camí fa en direcció als tres pins. d'allà cap a Catafau, rodant sols, molt separats ja els participants, mentre la ruta ens fa davallar cap a la zona de Les Arenes per la mateixa pista.

Tocar la carretera i enfilar la segona gran pujada del dia, per la mateixa falda de La Mola, voltant sant Feliu del Racó i tocant cap a Matadepera. Camins que no conec i que faig a ritme mantingut, estic en ruta, no cal córrer i millor no parar. Als controls em creuo amb gent coneguda, durant la ruta també, i tot i que ja fa molta estona que vaig brut, moll i cansat, el fet de rodar per llocs que em són familiars, envoltat de gent que reconec, amb una organització que any rera any em demostra que en sap molt, facilita les coses per passar un matí distret, tot i el fang i la pluja dels collons.

Es noten les bicis de roda 29", aquest any la gent corre més i a la baixada noto més la diferència, em costa més enganxar-los mentre roden, definitivament la 29" és la bici ideal per a fer Btt de camins, pistes i senders, o sigui, el Btt que practiquem aquí.

He arribat a anar 4t o 5è, al final, entre el millor ritme (o millor material) dels demés, entre que em perdo, i amb una darrera caiguda en un pont de fusta on la bici no patina, sino que vola, em passen els que m'havien de passar. la posició importa poc, lo que volia era acabar una altra Falconada amb la bici de CX, no punxar ni patir avaria i gaudir, sobretot gaudir.

La organització? un 10, en la línia de les demés edicions, no cal afegir res, perfecció en el marcatge i en la tria del recorregut, correcció a l'hora de portar els inscrits i les inscripcions, i un preu més que raonable pel servei que dónen.

entrades anteriors al culitoweb sobre la falconada.